The Polish School of Argumentation
K. Budzynska, M. Koszowy (2014, red.)
Argumentation, Springer, 28(3)

 

Ten numer specjalny czasopisma Argumentation prezentuje dyskusję na temat programu badawczego proponowanego przez Polską Szkołę Argumentacji. Tom składa się z dziesięciu artykułów. Pierwsze dwa artykuły przedstawiają podstawę programową Szkoły: jej manifest i zastosowanie polskiej tradycji badawczej w badaniach argumentacji. Pozostałe artykuły poświęcone są konkretnym aspektom siłu argumentu – centralnemu tematowi badań Szkoły: aspektowi pragmatycznemu, perswazyjnemu, dialektycznemu i logicznemu. Każdy aspekt jest omawiany przez dwa artykuły: jeden artykuł autorstwa przedstawiciela Polskiej Szkoły Argumentacji i jeden artykuł stanowiący komentarz do pierwszego z nich autorstwa członka miedzynarodowej społeczności naukowej.

Spis treści
Wszystkie artykuły polskich autorów publikowane jest z pełnym dostępem (Open Access) i są one dostępne do ściągnięcia za darmo.

Panel Ekspertów
(recenzenci zgłoszeń do numeru specjalnego)

  • Floris Bex, University of Groningen, Holandia
  • Tadeusz Ciecierski, Uniwersytet Warszawski
  • Jan Albert van Laar, University of Groningen, Holandia
  • Marcin Lewiński, Universidade Nova de Lisboa, Portugalia
  • Jim Mackenzie, University of Sydney, Australia
  • Dima Mohammed, Universidade Nova de Lisboa, Portugalia
  • Steven Patterson, Marygrove College, Detroit, Stany Zjednoczone
  • Andrea Rocci, Universit`a della Svizzera italiana, Szwajcaria
  • Marina Sbisa, University of Trieste, Włochy
  • Krzysztof Szymanek, Uniwersytet Śląski of Silesia, Katowice
  • Mariusz Urbański, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Jacky Visser, University of Amsterdam, Holandia
  • Konrad Zdanowski, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie