Interdisciplinary Graduate School on Argumentation and Rhetoric
“Corpus Analysis in Argument Studies“
Warszawa, Pałac Staszica, ul. Nowy Świat 72, IFiS PAN**
Wszystkie zajęcia prowadzone będą w języku angielskim, a udział w szkole podlega opłacie rejestracyjnej. Dzięki finansowemu wsparciu zaoferowanemu przez Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, studenci mogą ubiegać się o wsparcie udziału w szkole. Granty będą przeznaczone na pokrycie opłaty rejestracyjnej. Dojazd i zakwaterowanie studenci będą musieli pokryć we własnym zakresie.
Zachęcamy również studentów do zgłaszania propozycji wystąpień w sesji studenckiej planowanej na piątką popołudniową sesję konferencji ArgDiaP. Streszczenia wystąpień długości 300-500 słów powinny zostać przesłane w formacie PDF przez stronę EasyChair do dnia 7 kwietnia 2014 14 kwietnia 2014 (przedłużony) (szczegółowe informacje zostały zamieszczone poniżej). Decyzja na temat akceptacji zgłoszeń zostanie przesłana do dnia 28 kwietnia 2014.
- Dr Kamila Dębowska-Kozłowska, Zakład Pragmatyki Języka Angielskiego UAM, Poznań (Polska)
- Prof. Randy Harris, Linguistics, rhetoric, and communication design, University of Waterloo (Kanada)
- Dr Paweł Łupkowski, Instytut Psychologii, UAM, Poznań (Polska)
- Prof. Fabio Paglieri, Istituto di Scienze e Tecnologie della Cognizione, Rome (Włochy)
- Prof. Patrick Saint-Dizier, Computational Linguistics and Logic Programming, Institut de Recherches en Informatique de Toulouse IRIT (Francja)
Ważne daty
– Zgłoszenie streszczeń: 7 kwietnia 14 kwietnia (przedłużony)
– Informacja o akceptacji: 28 kwietnia
– Zgłaszanie wniosków o grant: 30 kwietnia 11 maja (przedłużony)
– Ostateczne wersje streszczeń: 5 maja
– Wczesna rejestracja: 5 maja 12 maja (przedłużony)
– Późna rejestracja: 19 maja
– Szkoła IGSAR: 21-24 maja
– Konferencja ArgDiaP: 23-24 maja
Szczegółowy program
Dwa pierwsze dni szkoły IGSAR 2014 będą poświęcone kursom wprowadzającym w tematykę korpusowych analiz tekstow argumentacyjnych. Trzeciego i czwartego dnia szkoły studenci wezmą udział w konferencji ArgDiaP.
- Śr, 21 maja sesje poranne i popołudniowe; godz. 9.30-17.30
- Czw, 22 maja: sesje poranne i popołudniowe; godz. 9.30-17.15
- Piąt, 23 maja: konferencja ArgDiaP; godz. 9.00-17.00
- Sob, 24 maja: konferencja ArgDiaP; godz. 9.30-17.30
*** SZCZEGÓŁOWY PROGRAM można znaleźć TUTAJ ***
Zgłoszenia propozycji wystąpień
Zachęcamy do nadsyłania propozycji wystąpień w ramach sesji studenckiej, która odbędzie się w piątek w ramach konferencji ArgDiaP. Streszczenia propozycji wystąpień powinny mieć długość 300-500 słów, spełniać kryteria dotyczące stylu formatowania oraz powinny podawać pełne dane imienne i kontaktowe autorów propozycji. Instrukcje dotyczące formatowania oraz przykładowe pliki znajdują się tutaj:
- Streszczenia w formacie latex:
- http://argdiap.pl/Template_TEX_argdiap2014.tex
- http://argdiap.pl/Template_TEX_argdiap2014.pdf
- Streszczenia w formacie word:
- http://argdiap.pl/Template_WORD_argdiap2014.doc
- http://argdiap.pl/Template_WORD_argdiap2014.pdf
Streszczenia wystąpień powinny zostać przesłane w formacie PDF (uwaga – tylko ten format będzie akceptowany przez system) przez stronę EasyChair do dnia 7 kwietnia 2014 14 kwietnia 2014 (przedłużony):
https://www.easychair.org/conferences/?conf=argdiap2014
Osoby, które nie korzystały dotychczas z systemu EasyChair, proszone są o wcześniejszą (bezpłatną) rejestrację swojego indywidualnego konta. Po wprowadzeniu danych osobowych, strona umożliwi zapisanie pliku pdf jako zgłoszenia propozycji wystąpienia na konferencję ArgDiaP. Cała procedura nie powinna zająć dłużej niż 15 minut, jednak gorąco namawiamy, aby nie zostawiać rejestracji w systemie na ostatni dzień zgłaszania streszczeń.
Streszczenia będą recenzowane przez członków komitetu programowego (patrz strona konferencji). Decyzja na temat akceptacji zgłoszeń zostanie przesłana do autorów do dnia 28 kwietnia 2014. Wymaga się, aby przynajmniej jeden z autorów wziął udział w konferencji. Planuje się również publikację pełnych tekstów wystąpień z sesji studenckiej – potwierdzenie i szczegóły dotyczące publikacji zostaną jednak podane w późniejszym terminie.
Rejestracja udziału
Rejestracji należy dokonać wypełniając formularz oraz uiszczając opłatę rejestracyjną. Formularz zgłoszeniowy dostępny jest pod adresem (starsze wersje niektórych przeglądarek mogą nie obsługiwać niektórych funkcji formularza – prosimy upewnić się, że dysponują Państwo odpowiednio aktualną wersją przeglądarki):
https://sites.google.com/site/argdiapregister/
Udział w szkole IGSAR podlega opłacie rejestracyjnej wpłacanej na konto bankowe. Prosimy wyraźnie zaznaczyć, że płatność dotyczy szkoły doktoranckiej, wpisując w tytule przelewu “IGSAR 2014”:
- Nazwa banku: Bank Pekao SA
- Numer konta: 98 1240 1037 1111 0010 3218 8238
- Tytuł przelewu: IGSAR 2014
Wczesna rejestracja
do 5 maja 11 maja
|
Późna rejestracja
do 19 maja
|
Rejestracja w trakcie szkoły | |
Opłata rejestracyjna | 460 PLN | 590 PLN | 840 PLN |
Opłata rejestracyjna bez uroczystej kolacji | 380 PLN | 510 PLN | 760 PLN |
Pełna opłata rejestracyjna obejmuje uczestnictwo w czterech dniach szkoły IGSAR, w tym:
- przerwy kawowe
- obiady
- materiały konferencyjne
- uroczystą kolację, która odbędzie się w piątek wieczorem w centrum Warszawy (szczegóły dotyczące miejsca spotkania zostaną podane w trakcie konferencji)
Granty
Dzięki finansowemu wsparciu zaoferowanemu przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, studenci mogą ubiegać się o wsparcie udziału w szkole doktoranckiej. Zgłoszenie o przyznanie grantu należy wysłać do dr hab. Katarzyny Budzyńskiej: budzynska.argdiap (at) gmail.com, wpisując “[IGSAR 2014] Grant Request” w tytule emaila. Do zgłoszenia należy dołączyć pliki w formacie pdf zawierające następujące dane:
- Wniosek o przyznanie grantu; proszę podać: imię i nazwisko; nazwę i adres swojej instytucji; adres email studenta
- Potwierdzenie uczestnictwa w studiach doktoranckich
- Krótki opis zainteresowań badawczych studenta i znaczenie udziału w szkole IGSAR
- Rekomendację od promotora wskazującą, dlaczego grant jest studentowi niezbędny do wzięcia udziału w szkole IGSAR
Termin zgłaszania wniosków o grant: 30 kwietnia
Dodatkowo, studenci Szkoły Nauk Społecznych SNS Instytutu Filozofii i Socjologii PAN mogą ubiegać się o dofinansowanie udziału w IGSAR z funduszy SNS. W tym celu, prosimy kontaktować się bezpośrednio z dyrektorem dr Johnem Fellsem przesyłając email na adres: jfells (at) css.edu.pl
Zakwaterowanie
Warszawa oferuje szeroką sieć noclegów, w tym hoteli oraz zakwaterowania typu Bed&Breakfast. Uczestnikom polecamy następujące zakwaterowanie:
Hotele:
- Mazowiecki Hotel, Mazowiecka 10; hotel o podstawowym standardzie położony bardzo blisko miejsca konferencji (około 7 min): mapa
- Mercure Warszawa Grand, ul. Krucza 28; hotel położony niedaleko od miejsca konferencji z bardzo korzystną ofertą cenową: mapa
- Witt Hostel, Emilii Plater 9/11; hostel położony w centrum miasta nie daleko od miejsca konferencji, krótka podróż autobusem do miejsca konferencji: mapa
- HERA Hotel, Belwederska 26/30; hotel studencki położony przy parku Łazienki, krótka podróż autobusem do miejsca konferencji: mapa
W sprawie rezerwacji i opłat za zakwaterowanie prosimy kontaktować się bezpośrednio z wybranym hotelem lub B&B.
W razie pytań dotyczących zakwaterowania oraz podróży i pobytu w Warszawie prosimy kontaktować się z panią Oleną Yaskorską: oyaskorska (at) gmail.com
- Przewodniczacy: Marcin Koszowy, UwB, kontakt: koszowy (at) uwb.edu.pl
- Katarzyna Budzyńska, IFiS PAN, kontakt: budzynska.argdiap (at) gmail.com
- Magdalena Kacprzak, Politechnika Białostocka, kontakt: kacprzak (at) pjwstk.edu.pl
- Anna Sawicka, PJWSTK, kontakt: asawicka (at) pjwstk.edu.pl
- Olena Yaskorska, IFiS PAN, kontakt: oyaskorska (at) gmail.com
** Wskazówki dotyczące dojazdu
Dojazd z lotniska Warszawa-Chopin:
- autobusem 175 w kierunku pl. Piłsudskiego; przystanek docelowy “Uniwersytet 02” w al. Krakowskie Przedmieście (czas przejazdu: około 35-45 min)
- mapa dojścia z przystanku na Krakowskim Przedmieściu
Dojazd z dworca centralnego:
- autobusem 175 w kierunku pl. Piłsudskiego; przystanek docelowy “Uniwersytet 02” w al. Krakowskie Przedmieście (czas przejazdu: około 15-20 min)
- mapa dojazdu
Dojście z przystanku autobusowego “Uniwersytet 02” w al. Krakowskie Przedmieście (m.in. przystanek autobusu linii 175 w kierunku pl. Piłsudskiego) do Pałacu Staszica:
- po wyjściu z autobusu należy skierować się w prawą stronę i przejść około 100 metrów wzdłuż ulicy w przeciwnym kierunku do kierunku jazdy autobusu, mijając po drodze pomnik Kopernika
- mapa dojścia