Pałac Staszica, IFiS PAN
ul. Nowy Świat 72, sala 144 im. Adama Mickiewicza**
12ta konferencja ArgDiaP będzie poświęcona problematyce wydobywania argumentacji (ang. argument mining). Będziemy dyskutować na temat technik i metod analizy danych w naturalnych kontekstach, takich jak badania korpusowe, które w przyszłości pozwolą na automatyczne rozpoznawanie i wydobywanie struktur argumentacyjnych.
Konferencja zostanie zorganizowana w połączeniu z 2gą edycją międzynarodowej szkoły dla doktorantów IGSAR (Interdisciplinary Graduate School on Argumentation and Rhetoric). Uczestnicy szkoły wezmą udział w dwóch dniach kursów wprowadzających (21-22 maja) i w dwudniowej konferencji ArgDiaP (23-24 maja). Dzięki finansowemu wsparciu zaoferowanemu przez Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, studenci mogą ubiegać się o wsparcie udziału w czterech dniach szkoły (szczegóły znajdują się na stronie szkoły IGSAR).
Streszczenia wystąpień powinny zostać przesłane w formacie PDF przez stronę EasyChair do dnia 7 kwietnia 2014 14 kwietnia 2014 (przedłużony) (szczegółowe informacje zostały zamieszczone poniżej). Zapraszamy do nadsyłania propozycji wystąpień w ramach głównej sesji (500-700 słów) oraz w ramach sesji studenckiej (300-500 słów). Decyzja na temat akceptacji zgłoszeń zostanie przesłana do dnia 28 kwietnia 2014.
12-ta konferencja ArgDiaP i 2-ga szkoła IGSAR odbędą się w Warszawie w Instytucie Filozofii i Socjologii Polskiej Akademii Nauk. Organizacja obu wydarzeń otrzymała dofinansowanie w ramach programu “Działalność Upowszechniająca Naukę” Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
|
Goście specjalni
- Prof. Randy Harris, Linguistics, rhetoric, and communication design, University of Waterloo (Kanada)
- Prof. Fabio Paglieri, Istituto di Scienze e Tecnologie della Cognizione, Rome (Włochy)
- Prof. Andrea Rocci, Istituto di Argomentazione, Linguistica e Semiotica, Universita della Svizzera Italiana, Lugano (Szwajcaria)
- Prof. Patrick Saint-Dizier, Computational Linguistics and Logic Programming, Institut de Recherches en Informatique de Toulouse IRIT (Francja)
– Zgłoszenie streszczeń: 7 kwietnia 14 kwietnia (przedłużony)
– Informacja o akceptacji: 28 kwietnia
– Ostateczne wersje streszczeń: 5 maja
– Wczesna rejestracja: 5 maja 12 maja (przedłużony)
– Późna rejestracja: 19 maja
– Szkoła IGSAR: 21-24 maja
– Konferencja ArgDiaP: 23-24 maja
Szczegółowy program
PIĄTEK, 23 maja 2014
9.00 – 9.30 Rejestracja
9.30 – 9.45 Danilo Facca (Zastępca Dyrektora of the IFiS PAN): Przywitanie
9.45 – 10.30 Patrick Saint-Dizier: A Discourse Grammar for Processing Arguments in Context
10.30 – 11.00 kawa (sala 164)
13.00 – 14.15 przerwa obiadowa (restauracja w budynku IFiS PAN)
14.15 – 15.00 Fabio Paglieri: Trust, Relevance and Arguments
15.00 – 15.30 kawa (sala 164)
15.30 – 17.00 Sesja II (przewodniczący: Mariusz Urbański)
18.30 Uroczysta kolacja
SOBOTA, 24 maja 2014
9.30 – 9.45 Magdalena Kacprzak: Przywitanie
9.45 – 10.30 Andrea Rocci: Studying Real Arguments in the Newsroom
10.30 – 11.00 kawa (sala 154)
13.00 – 14.15 przerwa obiadowa (restauracja w budynku IFiS PAN)
14.15 – 15.00 Randy Harris: The Antimetabole Construction
15.00 – 15.30 kawa (sala 154)
15.30 – 17.00 Sesja IV (przewodniczący: Michał Araszkiewicz)
17.30 Zamknięcie konferencji
*** STRESZCZENIA ZAPROSZONYCH WYSTĄPIEŃ ***
***KSIĘGA ABSTRAKTÓW***
Zgłoszenia propozycji wystąpień
Zachęcamy do nadsyłania propozycji wystąpień w ramach głównej sesji (500-700 słów) lub w ramach sesji studenckiej (300-500 słów). Streszczenia propozycji wystąpień powinny zawierać pełne informacje (nazwiska i afiliacje) wszystkich autorów oraz spełniać kryteria dotyczące stylu formatowania – instrukcje oraz przykładowe pliki znajdują się tutaj:
- Streszczenia w formacie latex:
- http://argdiap.pl/Template_TEX_argdiap2014.tex
- http://argdiap.pl/Template_TEX_argdiap2014.pdf
- Streszczenia w formacie word:
- http://argdiap.pl/Template_WORD_argdiap2014.doc
- http://argdiap.pl/Template_WORD_argdiap2014.pdf
Streszczenia wystąpień powinny zostać przesłane w formacie PDF (jedyny akceptowany przez system format) przez stronę EasyChair do dnia 7 kwietnia 2014 14 kwietnia 2014 (przedłużony):
https://www.easychair.org/conferences/?conf=argdiap2014
Osoby, które nie korzystały dotychczas z systemu EasyChair, proszone są o wcześniejszą (bezpłatną) rejestrację swojego indywidualnego konta. Po wprowadzeniu danych osobowych, strona umożliwi zapisanie pliku pdf jako zgłoszenia propozycji wystąpienia na konferencji ArgDiaP. Cała procedura nie powinna zająć dłużej niż 15 minut, jednak gorąco namawiamy, aby nie zostawiać rejestracji w systemie na ostatni dzień zgłaszania streszczeń.
Streszczenia będą recenzowane przez członków komitetu programowego. Decyzja na temat akceptacji zgłoszeń zostanie przesłana do dnia 28 kwietnia 2014. Wymaga się, aby przynajmniej jeden z autorów wziął udział w konferencji.
Planuje się publikację pełnych tekstów wystąpień z obu sesji – potwierdzenie i szczegóły dotyczące publikacji zostaną podane w późniejszym terminie.
Rejestracja udziału
Rejestracji należy dokonać wypełniając formularz oraz uiszczając opłatę rejestracyjną. Formularz zgłoszeniowy dostępny jest pod adresem (starsze wersje niektórych przeglądarek mogą nie obsługiwać niektórych funkcji formularza – prosimy upewnić się, że dysponują Państwo odpowiednio aktualną wersją przeglądarki):
https://sites.google.com/site/argdiapregister/
Udział w konferencji podlega opłacie rejestracyjnej wpłacanej na konto bankowe. Prosimy wyraźnie zaznaczyć, że płatność dotyczy konferencji ArgDiaP, wpisując w tytule przelewu “12ta konferencja ArgDiaP”:
- Nazwa banku: Bank Pekao SA
- Numer konta: 98 1240 1037 1111 0010 3218 8238
- Beneficjent: Instytut Filozofii i Socjologii PAN
- Tytuł przelewu: 12ta konferencja ArgDiaP
Wczesna rejestracja
do 5 maja 12 maja
|
Późna rejestracja
do 19 maja
|
Rejestracja w dniu konferencji | |
Opłata rejestracyjna | 340 PLN | 380 PLN | 610 PLN |
Opłata rejestracyjna bez uroczystej kolacji | 260 PLN | 300 PLN | 530 PLN |
Pełna opłata rejestracyjna obejmuje:
- przerwy kawowe
- obiad
- materiały konferencyjne
- uroczystą kolację, która odbędzie się w piątek wieczorem w centrum Warszawy (szczegóły dotyczące miejsca spotkania zostaną podane w trakcie konferencji)
Zakwaterowanie
Warszawa oferuje szeroką sieć noclegów, w tym hoteli oraz zakwaterowania typu Bed&Breakfast. Uczestnikom polecamy następujące zakwaterowanie:
- Mamaison Hotel Le Regina Warsaw, ul. Koscielna 12; jeden z najatrakcyjniej położonych hoteli w Warszawie (warszawska starówka), o wysokim standardzie: mapa
- InterContinental Hotel Warsaw, ul. Emilii Plater 49; hotel z wyjątkową panoramą Warszawy: mapa
- Hotel Bristol Warsaw, al. Krakowskie Przedmiescie 42/44; hotel znajduje się 6 minut od miejsca konferencji: mapa
- Mercure Warszawa Grand, ul. Krucza 28; hotel położony niedaleko od miejsca konferencji z bardzo korzystną ofertą cenową: mapa
W sprawie rezerwacji i opłat za zakwaterowanie prosimy kontaktować się bezpośrednio z wybranym hotelem lub B&B. W razie pytań prosimy kontaktować się z dr Marcinem Koszowym: koszowy (at) uwb.edu.pl
- Przewodnicząca komitetu: Magdalena Kacprzak (Białystok)
- Przewodniczący sesji studenckiej: Mariusz Urbański (Poznań)
- Katarzyna Budzyńska (Warszawa & Dundee)
- Michał Araszkiewicz (Kraków)
- Kamila Dębowska-Kozłowska (Poznan)
- Bart Garssen (Amsterdam)
- Marcin Koszowy (Białystok)
- Piotr Kulicki (Lublin)
- Steve Oswald (Neuchatel)
- Steven Patterson (Detroit)
- Chris Reed (Dundee)
- Juho Ritola (Turku)
- Krzysztof Szymanek (Katowice)
- Christopher Tindale (Windsor)
- Maciej Witek (Szczecin)
- Przewodniczacy: Marcin Koszowy, UwB, kontakt: koszowy (at) uwb.edu.pl
- Katarzyna Budzyńska, IFiS PAN, kontakt: budzynska.argdiap (at) gmail.com
- Magdalena Kacprzak, Politechnika Białostocka, kontakt: kacprzak (at) pjwstk.edu.pl
- Anna Sawicka, PJWSTK, kontakt: asawicka (at) pjwstk.edu.pl
- Olena Yaskorska, IFiS PAN, kontakt: oyaskorska (at) gmail.com
** Wskazówki dotyczące dojazdu
Dojazd z lotniska Warszawa-Chopin:
- autobusem 175 w kierunku pl. Piłsudskiego; przystanek docelowy “Uniwersytet 02” w al. Krakowskie Przedmieście (czas przejazdu: około 35-45 min)
- mapa dojścia z przystanku na Krakowskim Przedmieściu
Dojazd z dworca centralnego:
- autobusem 175 w kierunku pl. Piłsudskiego; przystanek docelowy “Uniwersytet 02” w al. Krakowskie Przedmieście (czas przejazdu: około 15-20 min)
- mapa dojazdu
Dojście z przystanku autobusowego “Uniwersytet 02” w al. Krakowskie Przedmieście (m.in. przystanek autobusu linii 175 w kierunku pl. Piłsudskiego) do Pałacu Staszica:
- po wyjściu z autobusu należy skierować się w prawą stronę i przejść około 100 metrów wzdłuż ulicy w przeciwnym kierunku do kierunku jazdy autobusu, mijając po drodze pomnik Kopernika
- mapa dojścia